Den ultimative 40+ maskine

Er du på udkig efter træning, der tager det fulde hensyn til din 40+ krop, skal du en tur i pilates-reformeren.

26. marts 2015 af Gitte Høj

Når du rammer 40’erne, begynder kroppen ofte at råbe lidt op. Det har du nok opdaget. Måske værker din krop, når du vasker gulv, slæber indkøbsposer hjem eller graver i haven. Det kan også være, at din træning begynder at gøre av.

Her er en pilates-reformer oplagt, fordi den kan tilpasses netop din krop og dine eventuelle skavanker, og det har rigtig mange 40+ kvinder opdaget. I hvert fald dukker der flere og flere studier op, der tilbyder denne form for motion.

Pilates-reformeren har fem fjedre med forskellig styrke, og de kan kombineres på et utal af måder, så styrken passer til netop dig. I de fleste af øvelserne træner du flere dele af kroppen i samme øvelse, og  du træner både de store bevægemuskler og de små, stabiliserende muskler.

Træningen kan sammenlignes lidt med træning på store bolde, hvor du blandt andet også udfordres på balancen. På pilates-reformeren kan du yderligere få pulsen op, fordi du kan sætte et springbræt på, som du kan hoppe på – liggende. Supergodt for din forebyggende indsats mod osteoporose – knogleskørhed – fordi du giver kroppen de sunde stød.

 

Magasinet Liv mener

En veninde overtaler mig til at prøve, og det er jeg så glad for. Lad mig slå det fast: Den er vidunderlig! Jeg har haft et piskesmæld og i mange år kæmpet med daglige smerter, men føler både under og efter træning­en en utrolig lethed, og jeg har ikke ondt.

Jeg føler mig tryg og overrasket over alt det, min krop kan, og at jeg ikke skal passe på min nakke, som jeg ellers er så vant til, når jeg træner. Får på intet tidspunkt ondt i nakken og synes ovenikøbet, at det er rigtig sjovt. En ren win-win. Føler mig fysisk udfordret og er rent mentalt så glad og tilfreds. Er helt solgt. Jeg skal prøve igen!

 

Priseksempel: 1 træningstime hos Core Balance i Aarhus, 120 kr. Første time er gratis. Corebalance.dk

Seneste

Måske er du interesseret i...