5 tips, der øger din fedtforbrænding på din gåtur
© Getty Images

Prøv disse 5 tips, der øger fedtforbrændingen på gåturen

En gåtur har flere sundhedsmæssige fordele, og med kun få, simple tricks kan du øge din fedtforbrænding, når du går

6. december 2016 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen / Aktiv Træning

En gåtur har et hav af sundhedsmæssige fordele, men med nogle få, simple tricks kan du gøre din gåtur endnu bedre for dig og dit helbred. Der er nemlig nogle ting, du kan gøre på din gåtur, der sætter ekstra gang i din fedtforbrænding og hjælper dig i gang med et vægttab. 

1. Brug armene

Hvis du sørger for at svinge dine bøjede arme i takt med, at du går, vil du automatisk komme til at gå lidt hurtigere – og derved forbrænde flere kalorier. 

2. Tag kortere skridt

En let måde at sætte gang i tempoet på din gåtur er at tage kortere skridt. Du kan for eksempel tage tid på, hvor lang tid det tager dig at tage 100 skridt – og derefter forsøge at gøre det 5 sekunder hurtigere. Gentag det derefter nogle gange.

3. Find et mål

Find et mål længere fremme – eksempelvis et skilt eller en sidevej. Speed dit tempo lidt op, indtil du når dertil. Gør det med jævne mellemrum på din gåtur.

4. Rul på fødderne

Rul igennem på din fod fra hæl til tå. Når du når tåen, så sæt af – som hvis du ville tvære et tyggegummi af under din sko. Det sætter gang i musklerne i den nedre del af benet, og des flere muskler vi sætter i gang, des flere kalorier forbrænder vi.

5. Gå rank

Når din krop er rank, kan din bagdel og dine rygmuskler bedre arbejde. Sørg derfor for at have rank ryg og dine skuldre og ører i linie med dine hofter.

God tur!

Seneste

Måske er du interesseret i...