Kvinde ligger i sengen med et glas vand
© iStock

4 (meget) overkommelige hverdags-tricks til færre kilo

Bittesmå ændringer, som hver især tager maks. fem minutter om dagen, kan hjælpe dig med at smide overraskende mange kilo

21. juni 2018 af Gitte Høj


1. Start dagen med vand 

De fleste af os vågner dehydrerede, men vi kan nemt komme til at tolke tørsten som sult. Derfor er det en god vane at drikke et eller to glas vand som det første, når du står op. Så du tilfredsstiller både tørst og sult i de rette forhold. 


2. Lav en sprællemand, før du smutter under bruseren 

Når du alligevel står og venter på, at vandet skal blive varmt, kan du lige så godt lave 5-10 sprællemandshop på badeværelset. Du får din puls op, bliver mere vågen og kickstarter din forbrænding. Og så er det sjovt! 


3. Spis et reelt måltid om eftermiddagen 

Dødtræt klokken 15? Lav dig en tallerken fyldt med energi. Knækbrød med mager ost, lidt havregryn med mælk, rosiner og mandler, skyr med bær og mandler eller en avocado med lidt hytteost. Og du er ikke sulten som en ulv til aftensmaden. 


4. Træn hårdere 

Tricket er at øge intensiteten af din træning – ikke mængden. Skub til dig selv, og sæt lidt flere vægte på, hvis du dyrker fitness. Eller lav et full body-program, hvor alle dine store muskelgrupper bliver aktiveret. For eksempel med squats, planke og bænkpres.

Kilde: Prevention.com


Artiklen er tidligere bragt i Magasinet Liv nr. 6.

Måske er du interesseret i ...

Seneste