© Creativecommons.org

Sådan klarer du mandagen efter en hård weekend

Når en weekend med stærke cocktails og dans til den lyse morgen virkede som verdens bedste idé – lige indtil mandag morgen

13. juni 2016 af Sørine / Stylista.dk

Åhhhh mandag

Kender du det? Vækkeuret ringer mandag morgen, og det går i samme sekund op for dig, at du virkelig IKKE er 20 år længere. Nok nærmere 90. Sådan føles det i hvert fald lige nu.

Det hyggelige middagsarrangement med venneparret fredag aften udviklede sig nemlig til fem flasker rødvin og en taxa hjem. Men selvom håret værkede lørdag morgen, betød det jo ikke, at middagen med tøserne lørdag aften skulle aflyses. Så for anden nat i træk ramte dit hoved først puden, da solen for længst var stået op, og nogen havde bestemt, at det allerede var blevet tid til søndag.

Alt i alt en god weekend – eller det vil sige, det var det, lige indtil vækkeuret ringede mandag morgen kl. 07.00.

Lyder det genkendeligt? Læs med her, hvor vi giver dig 14 tips til, hvordan du bedst klarer mandag morgen efter en (lidt for) festlig weekend.

1. Lad være med at snooze for længe – det gør dig kun mere træt.

2. Giv dit ansigt en omgang med en isterning – det trick vil nemlig helt sikkert kvikke dig op og fjerne hævelsen, den vilde weekend har forsaget.

3. Lav en mandag morgen-playliste med sange, du ved, gør dig i godt humør.

4. Afslut dit morgenbad et koldt skyl – det lyder ikke vildt behageligt, men det vil med garanti friske dig op! 

5. En løbetur mandag morgen med andendags tømmermænd er selvfølgelig alt for optimistik. Men tag at få gået en lille tur – det gør underværker.

6. Hvis du er mere til yoga, kan du også med fordel starte dagen med fem minutters solhilsen. 

7. Giv dig selv en hurtig ansigts- og hovedbundsmassage. Det vil stimulere blodcirkulationen.

8. Du har mere lyst til kaffe, men start i stedet dagen med en kop grøn te – det vil gøre underværker for din udmattede krop.

9. Tag din yndlingslæbestift på. Et skud farve vil med garanti opkvikke dit ansigt på nul komma fem og give dig et skud selvtillid.

10. Tag dine vitaminpiller, eller lav en lækker smoothie med gode sager. Prøv for eksempel en af disse lækre, sunde varianter med avocado

11. Sig godmorgen til alle din kollegaer – jo flere gange, du siger, at det er en god morgen, jo større bliver chancen for, at du faktisk tror på det!

12. Bladr gennem din telefons fotobibliotek fyldt med minder fra din sjove weekend, når du har brug for en lille pause på arbejdet. Det vil stensikkert få dig til at trække på smilebåndet.

13. Drik rigeligt med vand, mens du er på arbejde. Du skal nemlig drikke rigtig meget vand i dag – se præcist hvor meget her.

14. Styr pænt uden om de tungeste valg i kantinen. Det bliver kun værre efter frokost, hvis din krop skal fordøje et halvt kilo flødelegeret gryderet. En nærende salat er et godt valg i dag!  

Måske er du interesseret i ...

Seneste