5 grunde til at gå i gang med at træne efter ferien

Det er nu, du skal slå til. Hvorfor? Det får du svaret på her.

5. januar 2016 af Jane Hansen

Det er måske ikke lige nu, hvor temperaturen ligger under frysepunktet, at din lyst til at snøre løbeskoene og nedlægge et par kilometer i den bidende kulde eller benytte de mange udendørs træningsanlæg er allerstørst.

Men overvej lige, om det ikke er lige nu, du skal starte med at træne – måske i fitnesscentret, hjemme på stuegulvet, svømning eller en helt anden træningsform. Det er nemlig en supergod ide at starte med at træne efter ferien. Se bare med her, hvor vi har samlet fem gode grunde til at starte træningen efter ferien.

1. Juleferien er netop afsluttet, og batterierne blevet ladet op, og overskuddet i hverdagen er netop nu allerstørst.

Morgentræning for alle (også B-mennesker)? Ja! Se selv her.


2. Du har haft en lang pause fra hverdagen, så din krop og hjerne har ‘glemt’ dine gamle vaner og uvaner. Derfor er det er godt tidspunkt at grundlægge nye, sunde vaner.

Kickstart din dag med yoga: Få træningsprogrammet her


3. Du har slappet af, indhentet den manglende søvn og sænket niveauet af stresshormoner i din krop. Din krop er derfor stærk og parat til at tage imod træning.

Få 7 øvelser, der strammer og styrker din krop


4.
Når din krop er udhvilet og i balance, skaber du optimale vilkår for dannelsen af hormonet dopamin. Jo mere dopamin, jo lettere er det for dig at komme i gang og blive ved, til du når dit mål.


5. I ferien har du sikkert tænkt over, hvad der virkelig betyder noget for dig og hvad du gerne vil – fx træne. Når du kan mærke, hvad der virkelig betyder noget, er det nemmere for dig at skabe træningsvaner, som du kan holde fast i.

Signe tabte 6 kilo og 24 centimeter på kun seks uger - se hvordan her!

Måske er du interesseret i ...

Seneste